Start / Stipendium

Stipendium

[rev_slider alias=”Stipendium”][/rev_slider]

Konstnärsstipendium ur Ragnar och Birgit Åhléns stiftelse för konst i Dalarna

Ragnar och Birgit Åhléns stiftelse för konst i Dalarna har till ändamål att främja vetenskaplig forskning om konsten i Dalarna. Som en del i detta utdelar stiftelsen årligen ett eller flera stipendier till unga blivande konstnärer för deras utbildning. Kravet är att den sökande härstammar från eller bedriver sin verksamhet i Dalarna.

År 2021 uppgår det utdelningsbara beloppet till 25 000 kr.

Din ansökan bör innehålla CV, uppgifter om hur ett eventuellt stipendium kommer att nyttjas samt bilder och/eller andra beskrivningar av ditt konstnärskap. Ingen särskild ansökningsblankett föreligger.

Välkommen att skicka in din ansökan till någon av adresserna nedan senast 21 november 2021.

Ragnar och Birgit Åhléns stiftelse för konst i Dalarna
Stipendium 2020
Dalarnas museum
Box 22
791 21 Falun

Epostadress: ahlenstiftelsen@dalarnasmuseum.se

Konstnärsstipendium ur Ragnar och Birgit Åhléns stiftelse för konst i Dalarna.
Stipendiet år 2020 tilldelas Elli Ånndrake från Smedjebacken.