Start / på tillfälligt besök: anders zorn och carl larsson

på tillfälligt besök: anders zorn och carl larsson

Målgrupp
Vi rekommenderar programmet till åk.3-9 och gymnasiet men innehållet går att anpassas till andra åldrar.

Bokning
Skicka din bokningsförfrågan till bokning@dalarnasmuseum.se

Kostnad
490 kr / 980 kr, 40 – 120 min

Koppling till Lgr 22

Bild åk 3-6

Bildframställning

• Teckning, måleri, modellering och konstruktion.
  • Teckning, måleri, tryck och tredimensionellt arbete.

Tekniker, verktyg och material

• Några verktyg och material för teckning, måleri, modellering och konstruktioner.

Bildanalys

• Samtida och historiska bilder och vad bilderna berättar, till exempel dokumentära bilder och konstbilder.
  • Konst- och dokumentärbilder samt arkitektur från olika tider och kulture

Bild åk 7-9

Bildframställning

• Två- och tredimensionellt bildarbete.

Tekniker, verktyg och material

• Former, färger och bildkompositioner samt deras betydelsebärande egenskaper och hur dessa kan användas i bildskapande arbete.
  • Verktyg och material för två- och tredimensionellt bildarbete. Hur dessa verktyg och material kan användas för bestämda syften.

Bildanalys

Samtida konst- och dokumentärbilder samt konst och arkitektur från olika tider och kulturer. Hur bilderna och verken är utformade och vilka budskap de förmedlar.