18feb12:00HÖGT OCH LÅGT - inställtInställt

Datum: 18 februari
Tid: kl 14:00-15:00
Föreläsare: Marina Andersson

Kom till hörsalen på Dalarnas museum eller följ live via youtube.

I boken ”En skog av kunskap” presenteras ett kapitel om Selma Lagerlöfs syn på skogen och dess varelser och väsen. I Lagerlöfs magiska världar används ofta skogen som både miljö och som en agerande aktör: i skogarnas mörker bo oheliga djur, i skogen finns häxor och troll. Men skogen, liksom dess väsen, kan också vara en aktör som verkar för människornas bästa.

Inställt

En hybridföreläsningsserie från Dalarnas museum och Dalarnas Fornminnes- och Hembygdsförbund. Föreläsningarna kan du se både på plats i hörsalen på Dalarnas museum och digitalt streamat via youtube. Länk hittar du på hemsidan i kalendariet och i evenemangen på Facebook närmare aktuellt datum.

(Söndag) 12:00(GMT+01:00)