24sepAll DayHur skriver man om de döda?Högt och lågt

Datum: 24 september
Tid: kl 14:00-15:00
Föreläsare: Peter Reinholdsson

Kom till hörsalen på Dalarnas museum eller följ live via youtube.

Länk till föreläsningen

Hur skriver man om de döda?

Hur visar vi omsorg om dem som inte lever längre i samband med studier av det förflutna och dess människor? Etiska frågeställningar är en viktig aspekt för alla som fördjupar sig i historiska källor, till exempel släktforskare. Peter Reinholdsson, historiker vid Högskolan Dalarna, föreläser, ger exempel och bjuder in till diskussion.

En hybridföreläsningsserie från Dalarnas museum och Dalarnas Fornminnes- och Hembygdsförbund. Föreläsningarna kan du se både på plats i hörsalen på Dalarnas museum och digitalt streamat via youtube. Länk hittar du på hemsidan i kalendariet och i evenemangen på Facebook närmare aktuellt datum.

All Day (Söndag)(GMT+02:00)