09apr12:00I HUVUDET PÅ EN KORSORDSKONSTRUKTÖRSenioruniversitetet

Datum: 9 april
Tid: kl 14:00 – 15:00
Föreläsare: Mats Åberg

Gillar du att lösa korsord och hittar du oftast lösningar som fungerar? Eller hör du till dem, som ger upp och besviket slänger ifrån dig korsordet, som inte kan vara uttänkt så att en normal människa ska kunna lösa det? Kom och lyssna på den mångbegåvade korsordskonstruktören tillika kyrkomusiker och f d organist i Kristine församling, Mats Åberg. Han kommer berätta om vad som rör sig i hans huvud och var mer än i Falu Kuriren man kan hitta hans korsord. Det blir säkert lättare att lösa dem efter att ha lyssnat på denna inspirerande föreläsning.

Föreläsningen presenteras av Senioruniversitetet Dalarna, i samverkan med Dalarnas museum och Folkuniversitetet Dalarna.

Föreläsningen är kostnadsfri och öppen för alla.

Varmt välkommen!

Senioruniversitetet 2024:
23 januari DEMENSSJUKDOM, Björn Lennhed
6 februari JUSSI BJÖRLING, Göran Forsling
12 mars, BERGSREGEMENTET OCH GRUVANS REGEMENTE, Bo G Jansson och Övit Anders Hedlund
9 april, KORSORDSKONSTRUKTION, Mats Åberg
14 maj MUSIKENS INVERKAN PÅ VÅRT VÄLBEFINNANDE